• Okuma Süresi 3 dakika • Sayfa ilk yayımlanma tarihi: 16/03/2015 • Son güncelleme: 24/05/2024
Dayanak
Üniversitelerde Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlıkları, Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumlarının İdari Teşkilatı Hakkında Kanun Hükmünde Kararname‘nin 33’üncü maddesi ile tanımlıdır.
Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığımız, 26.07.1991 tarih ve 20941 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan “Dokuz Eylül Üniversitesi Kütüphaneler Yönetmeliği” ne göre kütüphanecilik çalışmalarını yürütmektedir. Daire Başkanlığı’nın ofisleri, fiziki olarak Prof.Dr. Fuat Sezgin Merkez Kütüphanesi‘nde yer almaktadır.
Misyonumuz
Dokuz Eylül Üniversitesi’nin temel misyonunda yer alan öğretim, araştırma faaliyetleri ve toplumsal hizmetlerin gerektirdiği bilgiye erişmek için çağdaş ve evrensel olanakların sağlanması ve örnek bir üniversite kütüphanesi olarak üniversite mensuplarına ve topluma hizmet sunmaktır.
Vizyonumuz
Dokuz Eylül Üniversitesi’nin eğitim ve araştırma programlarının gereksinimleri doğrultusunda bilgiyi hizmet verdiği kitleye çağdaş bilgisayar ve yayın teknolojilerini kullanarak, hızlı ve ekonomik bir şekilde, mesleki dayanışma ve işbirliğine dayalı, çalışanlarıyla birlikte gelişmelere ayak uyduran modern bir kütüphane olmaktır.
Hizmetler
- Okuyucu hizmetleri
- Teknik hizmetler (her türlü kütüphane materyalinin seçimi, satın alınması ve bağış vs. ile sağlanması; sağlanan kütüphane materyalinin çağdaş bilimsel yöntemler uyarınca sınıflandırılması, kataloglanması, ihtiyaç sahiplerinin kullanımına hazır duruma getirilmesi ve sürekli olarak kullanıma hazır bulundurulması)
- Basılı kitap satın alımı ve birim kütüphanelerine dağıtımı
- 4734 SK kapsamında elektronik kaynaklar, e-dergi, veritabanları abonelikleri, basılı yayın satın alma ve 5018 SK kapsamındaki süreçler, taşınır kayıt ve kontrol işlemleri
- Kitap ödünç verme, iade alma, kullanıcı ilişik kesme, kütüphane raflarında tüm kitapların organizasyonu, yerleştirilmesi, sayım ve takibi vb. işlemler
- Diğer kurumlarla (kütüphaneler arası “ILL” (Interlibrary Loan) ve İzmir Üniversiteleri Platformu (İÜP) işbirlikleri kapsamında ödünç verme süreçleri
- Kütüphane koleksiyonunun geliştirilmesi, takibi, tertibi (tezler ve süreli yayınlar)
- Birim kütüphanelerinin, kütüphanecilik faaliyetlerinin organizasyonu
- Kurumsal arşiv ve dijitalleştirme süreçleri
- Atıf yönetim, intihal, yayın performansı araçları sunmak
- Bilimsel yayın, elektronik kaynak, veri tabanları, kütüphane hizmetlerinin tanıtılması ile ilgili etkinlikler veya eğitimler düzenlemek
- Yayın komisyonu süreçleri, ISSN ve ISBN işlemleri
- Türkiye Belge Sağlama Sistemi (TÜBESS) hizmeti
- Görme engelli öğrencilere yönelik kaynak dijitalleştirme, sesli kitap hizmetleri
- Merkez kütüphanenin fiziksel süreçleri, internet erişimi, çalışma salonları hizmetleri
Personelimiz ve Organizasyon Şeması
Daire Başkanlığımızın organizasyon şeması ve Daire Başkanlığımızda görev gerçekleştirmekte olan personelimiz için tıklayınız.
İletişim
Daire Başkanlığı iletişim detayları için tıklayınız.
Sosyal Medya
Twitter
Instagram
Facebook
YouTube
Otomasyon Altyapısı
Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığımız, dünya çapındaki en güncel ve gelişmiş kütüphanecilik otomasyon veritabanı altyapılarından biri olan Innovative Interfaces Inc. Sierra Integrated Library System‘i kullanmaktadır.
Yıllar İtibarıyla Gelişmeler
2003 yılı Nisan ayında Merkez Kütüphane, Dokuzçeşmeler Yerleşkesi’nden Tınaztepe Kampüsündeki binasına 2003 yılı Nisan ayında taşınmıştır. Yeni binaya Fen-Edebiyat Fakültesi, İşletme Fakültesi, Mimarlık Fakültesi, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü ve Mühendislik Fakültesinin kütüphane koleksiyonları eklenmiştir.
2010 yılı Ocak ayında İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Kütüphanesi ile Şubat ayında Foça Reha Midilli Turizm İşletmecilik ve Otelcilik Yüksekokulu kütüphanesi açılmıştır. Merkez Kütüphane binasında haziran ayında DEÜ Avrupa Dokümantasyon Merkezi hizmete başlamış ve bu merkez fiziksel olarak 2020 yılında Sosyal Bilimler Enstitüsü binasına taşınmıştır.
2011 yılı Mart ayında, Merkez Kütüphane’de Salih Özbaran Tarih Kitaplığı hizmete başlamıştır. Yine Mart ayında Seferihisar Fevziye Hepkon Sosyal Bilimler MYO kütüphanesi açılmıştır.
2013 yılı Aralık ayında Bergama MYO kütüphanesi açılmıştır. Gazeteci-yazar merhum Yaşar Tufan Aksoy’un 2206 kitabı Üniversitemize kazandırılmış ve Merkez kütüphanede kullanıma açılmıştır.
2015 yılında Yabancı Diller Kütüphanesi kitaplarının Merkez Kütüphane devir işlemleri tamamlanmıştır.
2016 yılı Mayıs ayı içerisinde Torbalı MYO’na ait kitaplar ve 2019 yılı içerisinde açılan Efes MYO’na ait kitaplar otomasyon sistemimize aktarılarak ödünç vermeye açılmıştır.
2019 Yılının Cumhurbaşkanlığının 2018/16 Sayılı Genelgesi ile “Prof.Dr. Fuat Sezgin Yılı” olarak ilan edilmesi nedeniyle ve Üniversitemiz Senato Kararıyla, Tınaztepe Yerleşkesinde yer alan Merkez Kütüphane adının “Dokuz Eylül Üniversitesi Prof.Dr. Fuat Sezgin Merkez Kütüphanesi” olarak kabulüne oybirliği ile karar verilmiştir.
2019 yılı itibari ile Güzel Sanatlar Fakültesi, Tınaztepe Kampüsü’ne taşındığından dolayı kütüphane kaynakları Merkez Kütüphane’ye devredilmiş ve bu birim kütüphanemiz kapanmıştır. Kaynaklarından 20.215 adet kitap (kitap, sözlük, ansiklopedi) ve 47 adet basılı tez olmak üzere toplam 20.262 adet yayın;
2020 yılında ise Foça Kütüphanemizin 2.143 ve Seferihisar Kütüphanemizin 2.362 adet yayını Merkez Kütüphane koleksiyonuna eklenmiş (iki fakülte de Tınaztepe Kampüsü’ne taşındığından dolayı) ve bu iki kütüphane de kapanmıştır.
2021 yılında tüm kütüphanelerimizde Innovative Interfaces – Sierra Integrated Library System kütüphane otomasyon veritabanına geçilmiştir. Aynı yıl, Kiraz Veteriner Fakültesinde bir birim kütüphanemiz daha hizmete açılmıştır.
2021 yılında, Prof.Dr. Fuat Sezgin Merkez Kütüphanesi, engellilerle ilgili “Mekanda Erişim” konusunda yapmış olduğu düzenlemelerden dolayı “Turuncu Bayrak” almaya hak kazanmıştır.
2022 yılında merkez kütüphanemiz, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından da “Erişilebilirlik Belgesi” almaya hak kazanmıştır.
Üniversitemiz Faaliyet Raporları içerisinde Daire Başkanlığımız ile ilgili faaliyetler yıllık olarak yer almaktadır. Faaliyet raporlarını incelemek için tıklayınız.