Kütüphane ve Dokümantasyon Danışma Kurulu
Kütüphane ve Dokümantasyon Danışma Kurulu
Yönerge Madde 16-17:
MADDE 16- (1) Kütüphane basılı ve elektronik yayın koleksiyonunun eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerine uygun şekilde geliştirilmesi, kullanıcıların hizmet ve olanaklardan en etkin şekilde yararlanabilmesi, kullanıcı odaklı iletişimin sağlanması ve yürütülmesi amacı ile Kütüphane Danışma Kurulu oluşturulur.
(2) Kütüphane Danışma Kurulu, kütüphane hizmetlerinden sorumlu Rektör Yardımcısı başkanlığında, fakülte, enstitü, yüksekokullar, meslek yüksekokulları ve konservatuvarın Dekanı/Müdürü veya Dekanın/Müdürün önereceği birer öğretim üyesinden oluşur.
(3) Kurul üyeleri, iki yıl süre ile görev yapmak üzere Rektör tarafından görevlendirilir. Süre dolmadan üyeliğin boşalması halinde, kalan süreyi tamamlamak üzere aynı usulle yeni bir görevlendirme yapılır.
(4) Kurul, her akademik dönem başında toplanır. Kurul üyeleri veya başkan, gerekli durumlarda kurulu olağanüstü toplantıya çağırabilir. Kurul, üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır ve oy çokluğu ile karar alır. Oyların eşitliği halinde Başkanın kullandığı oy yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır. Kurulun sekretarya hizmetleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülür.
Kütüphane Danışma Kurulunun görevleri
MADDE 17- (1) Kütüphane Danışma Kurulunun görevleri aşağıda belirtilmektedir.
a) Kütüphaneler arasında genel koordinasyon ve iş birliği konularında önerilerde bulunmak.
b) Daire Başkanlığı tarafından hazırlanmış olan yıllık faaliyet raporunu incelemek, bu faaliyetlere ilişkin görüş bildirmek ve önerilerde bulunmak.
c) Daire Başkanlığınca hazırlanan birim bütçe teklifini incelemek, Koleksiyon Geliştirme Komisyonu önerilerini dikkate alarak Üniversitenin ihtiyaçları doğrultusunda bütçenin dengeli bir şekilde paylaştırılması için görüş bildirmek.
ç) Satın alınacak her türlü bilgi kaynağı için Koleksiyon Geliştirme Komisyonu önerilerini değerlendirerek görüş bildirmek